Web check-in faqs 

Nyt en smidig ombordstigning på MSC-cruiset ditt.
 
Ta en titt på FAQ-delen nedenfor for å få all informasjonen du trenger om innsjekking på nett.
 
Hvis du er klar til å sjekke inn, kan du starte prosessen her og få e-billetten og boardingkortet ditt. og få e-billetten og boardingkortet ditt.

1. Hvorfor må jeg fullføre innsjekkingsprosessen på nett?

Innsjekkingen på nettet brukes til å samle inn personopplysninger som er nødvendige for å utstede e-billetten og ombordstigningskortet ditt. Klikk her for å verifisere nødvendige reisedokumenter og visum for cruiset ditt, og sørg for at du har dem tilgjengelig når du trenger dem.

2. Hva er forskjellen mellom e-billett og boardingkort?

For å gå om bord på cruisene våre trenger du bare ett av følgende dokumenter: en e-billett eller et boardingkort.

 

  • E-billett:
    En e-billett er en elektronisk billett som inneholder et sammendrag av alle bestilte tjenester, informasjon om reiseruten, bagasjelapper og andre nyttige opplysninger for reisen på MSC-cruiset ditt.
  • Boardingkort:
    Ombordstigningskortet er et elektronisk dokument som kun utstedes til kunder som bestiller direkte via nettstedet og fullfører innsjekkingen på nettet. Det inneholder en QR-kode som skannes ved ombordstigning.

3. Hvordan kan jeg få e-billetter eller boardingkort?

Hvis du har bestilt via nettsiden vår og gjennomført innsjekking på nett, kan du etter innsjekking på nett bestille e-billetten på e-post og laste ned ombordstigningskortet.

Hvis du har bestilt via et reisebyrå, kan du be om billettene dine direkte fra reisebyrået.

 

4. Når bør jeg sjekke inn på nett?

Online innsjekking er tilgjengelig fra 30 dager til 24 timer før avreise. Vi anbefaler at du sjekker inn på nett så tidlig som mulig for å sikre at du mottar e-billetten og boardingkortet ditt i tide.

5. Hvilken informasjon må jeg oppgi i den elektroniske innsjekkingen?

Vær oppmerksom på at alle felt merket med en stjerne (*) er obligatoriske. Når du skriver inn postnummeret ditt og klikker på «Søk postnummer», fylles feltet «Region og distrikt» i adresseinformasjonen din ut automatisk. Sikkerhetsfoto og kredittkortregistrering er ikke obligatorisk for å få e-billett eller ombordstigningskort. Vi anbefaler imidlertid at du gjør det for å fremskynde ombordstigningsprosessen.

6. Hvordan tar jeg sikkerhetsbildet?

For å ta sikkerhetsbildet trenger du en enhet med kamera, for eksempel en smarttelefon eller en bærbar datamaskin med kamera. Bildet tas automatisk så snart alle nødvendige krav som lysstyrke og posisjonering av ansiktet er oppfylt. Det er ikke mulig å laste opp bildet lokalt. Hvis det ikke er mulig å ta et bilde, vil det bli tatt av MSCs personale ved ombordstigning. Sikkerhetsbildet brukes til identifikasjonsformål ved ombordstigning og ilandstigning i havner.

7. Må jeg registrere kredittkortet mitt under innsjekking på nettet?

Nei, du kan registrere kredittkortet ditt om bord i aktiveringskioskene eller legge igjen et kontantinnskudd i resepsjonen umiddelbart etter ombordstigning. Forsikre deg om at kreditt- eller debetkortet ditt kan brukes i utlandet.

8. Hvorfor bør jeg registrere kredittkortet mitt under innsjekking på nett?

Alle kjøp om bord betales med ditt personlige cruisekort. Du trenger derfor ikke å ha med deg kontanter eller kredittkort om bord. Hvis du allerede har registrert kredittkortet ditt under innsjekking på nett, trenger du ikke å registrere betalingsmiddelet ditt om bord.

9. Kan jeg endre eller slette kredittkortopplysningene mine etter at jeg har lagt dem inn i innsjekkingsprosessen på nett?

Du kan bare registrere et kredittkort for deg selv eller andre gjester som er inkludert i bestillingen din. Når kredittkortopplysningene er registrert, kan de ikke endres, korrigeres eller kanselleres før avreise. Besøk resepsjonen om bord hvis du trenger å gjøre endringer.

10. Hva er en nødkontakt, og hvilken informasjon skal jeg oppgi i denne delen under innsjekkingen på nett?

En nødkontakt er en person du utpeker til å bli kontaktet i en nødsituasjon under cruiset. I denne delen skal du oppgi navn, etternavn og telefonnummer til en kontaktperson, for eksempel en slektning eller venn.

11. Hva gjør jeg hvis jeg ikke kan lagre dataene mine?

Hvis det er mulig, bytt enheten du bruker (f.eks. bærbar datamaskin i stedet for smarttelefon). Sørg for at du bruker den nyeste versjonen av nettleseren. Tøm informasjonskapsler og hurtigbuffer om nødvendig.

12. Hvilken informasjon trenger jeg om ombordstigningstiden?

MSC Cruises tildeler deg som standard et bestemt innsjekkingstidspunkt. Vær oppmerksom på at det bare er mulig å endre ombordstigningstidspunktet hvis dette alternativet er tilgjengelig, og bare av primærgjesten. Hvis dette alternativet ikke er tilgjengelig, vil kun den tildelte ankomsttiden være tilgjengelig. Det er da ikke mulig å endre innsjekkingstidspunktet.

Vær oppmerksom på at hvis du ankommer før den tildelte innsjekkingstiden, kan du bli bedt om å vente utenfor terminalbygningen. Hvis du ankommer etter innsjekkingstiden, kan du bli nektet ombordstigning.
Skipets avgangs- og ankomsttider som vises på billetten din eller i MSC for ME-appen, er estimerte og kan avvike fra de oppgitte tidene, og det er derfor viktig at du overholder innsjekkingstiden din.

13. Hvordan kan jeg koble bestillingen min til en annen for å dele samme middagsbord?

For å be om en felles middag med venner eller familie, vennligst skriv inn bestillingsnummeret deres i delen Reis Med under innsjekking på nett. Vær oppmerksom på at delt middag er avhengig av tilgjengelighet.